Rezultati poslovanja PBZ Carda za 2010. godinu
Nastavljeno unapređenje proizvoda i pogodnosti te češće i
savjesnije korištenje kartica
Zagreb, 5. travnja 2011. - Danas je PBZ Card,
vodeća kartična organizacija u Hrvatskoj, objavio rezultate
poslovanja u 2010. godini. PBZ Card, jedina kartična kuća u čijem
portfelju se nalaze i American Express te MasterCard i Visa
kartice, u prošloj godini zabilježio je blagi rast
poslovanja.
"Na poslovanje u 2010. godini snažno je utjecalo ukupno stanje
gospodarstva te kupovna moć stanovništva. Ipak, za razliku od 2009.
godine za koju je bio karakterističan rast broja transakcija, u
2010. godini ostvarili smo i rast prometa. Imajući u vidu i ostale
pokazatelje poslovanja te okruženje u kojem smo poslovali, možemo
biti zadovoljni ostvarenim rezultatima.
Također, prisutna je stabilizacija nepodmirenih dugovanja, što je
rezultat savjesnije potrošnje korisnika, unaprijeđene kontrole
kreditnog rizika te općenito suradnje s korisnicima u pronalaženju
najboljih načina podmirivanja dospjelih obaveza. I tijekom prošle
godine nastavili smo s unapređenjem našeg proizvodnog portfelja i
pogodnosti korisnicima naših kartica te usluge našim partnerima -
prodajnim mjestima, zahvaljujući čemu smo dodatno ojačali položaj
vodeće kartične organizacije u Hrvatskoj", istaknuo je Mislav
Blažić, predsjednik Uprave PBZ Carda, prokomentiravši 2010.
godinu.
U 2010. godini tvrtka je zabilježila blagi rast broja kartica.
Tako je, uzmu li se u obzir sva tri kartična brenda (American
Express te MasterCard i Visa) broj kartica u prosjeku po brendu
zabilježio blagi rast od 2% u odnosu na 2009. godinu te je krajem
2010. godine tvrtka ukupno imala više od dva milijuna aktivnih
kartica American Express, MasterCard i Visa brenda. Tijekom 2010.
godine PBZ Card je zabilježio i rast broja prodajnih mjesta. Tako
je krajem godine tvrtka imala zaključenih ugovora za prihvat
American Express kartica na 55.000 prodajnih mjesta, MasterCard na
više od 20.000 a Visa kartica na gotovo 22.500 prodajnih mjesta
diljem Hrvatske.
Tijekom 2010. godine, uključujući sva tri brenda, samo na
prodajnim mjestima ukupno je napravljeno oko 89 milijuna
transakcija a što predstavlja rast od 4,5% u odnosu na 2009.
godinu. Osim rasta broja transakcija, zabilježen je i rast prometa
te je ukupan promet korisnika American Express, MasterCard i Visa
kartica Privredne banke Zagreb iznosio 28,8 milijardi kuna a što je
za gotovo 3% više u odnosu na 2009. godinu. Tijekom 2010. godine
dobit prije oporezivanja iznosila je 277 milijuna kuna, a neto
dobit 220,7 milijuna kuna.
Osim toga, povećavši tržišni udio u prometu, PBZ Card je dodatno
ojačao svoj položaj vodeće kartične organizacija u Hrvatskoj. Tako
je u 2010. godini karticama PBZ Carda, odnosno PBZ-a ostvareno 22%
ukupnog prometa korisnika debitnih kartica te 38% ukupnog prometa
korisnika kreditnih kartica.
U prošloj godini i putnička agencija PBZ Carda - Jumbo Travel
Services ostvarila je značajna dostignuća, među kojima izdvajamo
rast broja putnika na krstarenjima, tečajevima stranih jezika u
inozemstvu, zatim organizaciju zahtjevnih incentive putovanja za
korporativne klijente u odredištima širom svijeta te proširenje
ponude programa zimovanja i ljetovanja.
Unapređenje usluga i proizvoda
Među značajnim događajima u 2010. godini treba istaknuti deseti
rođendan Membership Rewards programa - programa lojalnosti
korisnika American Express kartica u Hrvatskoj, koji je ujedno
jedan od prvih programa lojalnosti na hrvatskom tržištu. Cijela
2010. godina protekla je u obilježavanju ove obljetnice kroz brojne
akcije i pogodnosti za korisnike American Express kartice i članove
ovog programa, uključujući nagradne igre, dvostruke nagradne
bodove, oslobađanje od plaćanja upisnine i članarine za prvu godinu
korištenja American Express kartice i Membership Rewards programa
te brojne druge. Unaprijeđeni su i drugi programi nagrađivanja kao
što je My Card program, u koji su uključene American Express,
MasterCard i Visa kartice s čip tehnologijom, kao i brojni programi
ušteda za korisnike pojedinih American Express kartica, uključujući
proširenje mreže poslovnih partnera kao i pogodnosti koje mogu
ostvariti korisnici.
Potvrda unapređenja razvoja odnosa s klijentima - prodajnim
partnerima je i rast broja prodajnih mjesta s kojima je PBZ Card
ugovorio posebnu pogodnost - obročnu otplatu bez kamata i naknada.
Ova pogodnost osobito je prepoznata od korisnika kartica što
potvrđuje i stalni rast prometa i broja prodajnih mjesta koja nude
ovu pogodnost - a u čemu je PBZ Card apsolutni lider na domaćem
tržištu. Tako je u 2010. godini obročna otplata bez kamata i
naknada bila dostupna korisnicima American Express i PBZ Maestro
kartice na ukupno gotovo 50.000 prodajnih mjesta diljem
Hrvatske.
Brojni donacijski i sponzorski projekti, kako oni na području
kulture, umjetnosti, zdravstva, obrazovanja, sporta i dr., još su
jedanput potvrdili da PBZ Card svoj razvoj promišlja dugoročno te
kroz prosperitet zajednice u kojoj posluje. Među projektima
društvene odgovornosti posebno se ističe projekt pod nazivom "Činim
dobro svaki dan". Putem ovog projekta i svoje American Express
kartice sa srcem PBZ Card pomaže projekt Ministarstva zdravstva i
socijalne skrbi Republike Hrvatske pod nazivom "Praćenje djece s
neurorizicima" na način da za svaku transakciju koja je napravljena
tom karticom izdvaja 35 lipa za projekt Ministarstva, bez dodatnih
troškova za korisnike. Tako je za projekt Praćenja djece s
neurorizicima PBZ Card do kraja 2010. prikupio više od milijun kuna
te donirao sredstva za 11 bolnica diljem Hrvatske, za kupnju
potrebne medicinske opreme.
Priznanja
Kontinuirano jačanje i unapređenje portfelja i usluga potvrdila su
i brojna priznanja i nagrade koje ni u 2010. godini nisu izostale.
Tako je PBZ Card, odnosno brend American Express u 2010. godini
četvrti put za redom osvojio titulu "Trusted Brand" kao kartični
brend kojem hrvatski potrošači najviše vjeruju a kompanija je
osvojila i "Best in Customer Service Award" - priznanje za vrhunsku
uslugu.