Korisnici kartica - FAQ

Najčešće postavljana pitanja korisnika kartica.

Što je My Account usluga?

My Account je besplatna internetska usluga PBZ Carda koja omogućuje jedinstveni uvid u troškove, uplate, pregled računa, pregled stanja Membership Rewards bodova po svim vašim osobnim i poslovnim American Express karticama.

Što je American Express Online račun?

Korisnici My Account usluge mogu prijaviti svoju/e American Express kartice/u za uslugu American Express Online račun i time će umjesto klasičnih računa poštom, u uobičajeno vrijeme fakturiranja dobivati svaki mjesec e-mail obavijest o novom računu koji se nalazi kreiran u sklopu My Account internetske usluga.

Koje preduvjete moram ispunjavati kako bih postao/postala korisnik American Express osobne kartice te kako da podnesem zahtjev za članstvo?

Ako želite postati korisnikom kartice, nužno je da zadovoljite nekoliko osnovnih uvjeta kako bi vaša pristupnica bila uzeta u razmatranje. 1. državljanstvo RH ili boravište u RH 2. punoljetnost, 3. mogućnost dokumentiranja redovnih mjesečnih primanja. Pristupnicu vam možemo poslati na vašu adresu, možete je dobiti u svim poslovnicama PBZ d.d. ili je skinuti s interneta. Ispunjenu pristupnicu pošaljite na našu adresu uz ovjerenu zadnju platnu listu. Za financijske podatke koje navodite, a možete ih dokumentirati, dostavite nam kopije dokumenata. Na našim internet stranicama možete pronaći sve informacije o pogodnostima koje nudi korištenje različitih vrsta kartica. Za sve dodatne informacije javite se našem Odjelu odnosa s korisnicima, na telefon: 01/6124 422 ili e-mailom na info@pbzcard.hr.

Koji su uvjeti za izdavanje Business kartice?

Osnovni uvjet za izdavanje Business kartice je uspješno poslovanje tvrtke šest mjeseci. Uz ispunjenu pristupnicu, prilaže se originalni BON2/SOL2 ne stariji od mjesec dana, a za obrtnike potrebna je i kopija obrtnice. Svi su dokumenti podložni provjeri. Ako su ispunjeni uvjeti za izdavanje kartice, prije samog izdavanja kartice od tvrtke ćemo pisanim putem zatražiti dvije bianco zadužnice.

Kada ću dobiti PIN i kako postupiti ako ga izgubim ili zaboravim?

PIN je osobni tajni broj korisnika kartice i služi za identifikaciju korisnika kartice na bankomatu i/ili EFT POS uređaju i poznat je isključivo korisniku kartice. PIN vam šaljemo par dana nakon slanja kartice iz sigurnosnih razloga. U slučaju gubitka javite nam se telefoski za dogovor oko izdavanja zamjenskog PIN-a. U slučaju gubitka ili krađe kartice, uz novu karticu poslat ćemo vam po istom postupku i novi PIN.

Gdje mogu saznati stanje računa po American Express kartici?

Stanje računa po svojoj American Express kartici možete saznati u svakom trenutku na više načina: na govornom automatu PBZ Carda na broju 01/ 6124 422, korištenjem online usluge My Account ili PBZ365 usluge. Ako želite, možete aktivirati i besplatnu SMS uslugu o stanju računa ili drugim informacijama o karticama. Za sve dodatne informacije javite se našem Odjelu odnosa s korisnicima, na telefon: 01/6124 422 ili e-mailom na Info@pbzcard.hr

Na koje sve načine mogu plaćati račune American Expressa?

Ističemo pogodnost plaćanja vaših računa u poslovnicama PBZ d.d. - bez provizije. Račune možete podmirivati osobno - birajući mjesto uplate i sudionika platnog prometa - u bankama, u poslovnicama HP-a, u podružnicama FINA-e ili putem trajnog naloga u vašoj poslovnoj banci, odnosno izravnim terećenjem vašeg računa u banci. Možete koristiti i pogodnosti internetskog plaćanja, npr. PBZ365@NET ili telefonsko bankarstvo. Za korisnike Business kartica plaćanje je u pravilu virmansko, s mogućnošću kompenzacija i cesija. Račune možete plaćati i čekovima.

Na koji način mogu ovlastiti banku za plaćanje mojih računa?

Ako ste klijent PBZ d.d., trajni nalog možete ugovoriti izravno na šalteru banke u bilo kojoj od PBZ poslovnica. Tekući račun bit će terećen na dan dospijeća računa, a ako sredstva na računu ne podmire cijeli iznos, ostatak računa je potrebno podmiriti izravno uplatnicom.

Što mi je činiti u slučaju gubitka ili krađe kartice?

U slučajevima gubitka ili krađe American Express kartica na raspolaganju smo vam 24 sata dnevno. U navedenim slučajevima nazovite nas odmah na telefon 01/ 6124 422. Novu karticu ćemo vam izdati bez naknade, u pravilu u roku 24 sata.

Što mi je činiti u slučaju oštećenja kartice?

U slučaju oštećenja Amerivan Express kartica, istu je potrebno poslati prerezanu na našu adresu uz dopis da je kartica oštećena i da tražite izradu zamjenske kartice. Po primitku vašeg zahtjeva, novu karticu ćemo besplatno izraditi u roku 24 sata i poslati na vašu adresu. Slična procedura je kod zahtjeva za promjenom prezimena na kartici. Uz dopis i prerezanu karticu potrebno nam je dostaviti i kopiju nove osobne iskaznice ili rješenje o promjeni prezimena.

Je li sigurno dati broj kartice prilikom internetske kupnje?

Kada kupujete nešto u trgovini, kupujete na vlastitu odgovornost, a isto je i s internetskom kupnjom. Prilikom internetske kupnje, prije svega preporučamo korištenje sigurnih stranica, što vaš internetski preglednik označava sličicom zaključanog lokota u donjem lijevom kutu prozora (ovisno o verziji internetskog preglednika koji koristite). U svakom slučaju proučite što o sigurnosti govori njihova "Privacy Policy". Korisnik American Express kartice može sigurno kupovati na internetu znajući da su svi troškovi po American Express karticama zaštićeni od zlouporabe pod uvjetom da korisnik o sumnjivim transakcijama odmah obavijesti izdavatelja kartice i dok se pridržava uvjeta o izdavanju kartice. Jamstvo sigurne online kupnje štiti korisnika kartice od zlouporabe njegove kartice na internetu. Ovo je vrlo važna usluga koja će korisnike zaštititi pri online kupnji: korisnicima nećemo obračunavati troškove koji su napravljeni na internetu ako ih nisu osobno odobrili.

Zaboravio sam korisničko ime i lozinku za pristup My Account usluzi. Što trebam učiniti?

Nazovite nas telefonom na broj 01/6124 422 ili pošaljite e-mail na adresu info@pbzcard.hr kako bismo vam omogućili ponovnu registraciju.

Što mi je činiti ako se na mom računu pojave troškovi koje ne prepoznajem i koje nisam osobno učinio?

U tom slučaju što prije nas kontaktirajte telefonom na broj 01/6124 422 ili e-mailom na info@pbzcard.hr. Zaprimanjem reklamacije mi preuzimamo obvezu provjere. Razdoblje rješavanja ovisi i o prodajnom mjestu od kojeg očekujemo povratnu informaciju. Reklamacije po inozemnim troškovima traju oko 40 dana, a domaće oko 20 dana. Ako se pokaže da je vaša reklamacija opravdana, dobit ćete odobrenje u prvoj sljedećem računu, a ako se radi o trošku koje nam je prodajno mjesto dokumentiralo kao vaše, poslat ćemo vam kompletnu dokumentaciju. Svaka dodatna informacija koja bi pomogla u rješavanju reklamacije je dobrodošla.

Koja je visina naknade za podizanje gotovine karticom?

Naknada za izvršenu uslugu tj. za svako korištenje bankomata iznosi 4,5% ili najmanje 30,00 kn. Npr., podižete li gotovinu u iznosu od 1.000,00 kn, naknada će iznositi 45,00 kn, dok za iznose od 600,00 kn i manje naknada iznosi 30,00 kn. Ovu pogodnost možete koristiti na vrlo razgranatoj mreži bankomata u Hrvatskoj te na više od 600.000 bankomata u inozemstvu. Na raspolaganju vam je i preko 230 poslovnica PBZ d.d. u Hrvatskoj (na šalterima) te 1.700 putničkih ureda American Expressa u svijetu.

Kako se učlaniti u Membership Rewards program?

Korisnik se učlanjuje putem posebne Membership Rewards pristupnice. Pristupnicu vam možemo poslati na vašu adresu ili ju možete skinutu s naše web stranice www.americanexpress.hr. Za prvu godinu članstva neće se zaračunavati članarina, a za svaku narednu godinu iznosit će 120 kuna. Bodove skupljate po principu jedna potrošena kuna = 1 bod, a uvjet je da se račun plati u vremenu dospijeća. Sakupljene bodove možete zamijeniti za darove sa znakom American Expressa, konzumaciju jela u restoranima, za vaučere koje možete iskoristiti u trgovinama ili bodove možete donirati u dobrotvorne svrhe. O saldu raspoloživih bodova ćemo vas obavještavati unutar mjesečnog računa, a otkup bodova možete realizirati pozivom na naš broj 01/6124 422 ili online otkupom preko usluge My Account.

Gdje mogu American Express karticom realizirati potrošački kredit PBZ-a?

Potrošački kredit Privredne banke Zagreb d.d. možete realizirati na prodajnim mjestima PBZ Carda koja prihvaćaju American Express kartice i koja su označena posebnim znakom: PBZ POTROŠAČKI KREDITI. Potrošački krediti za osobne kartice odobravaju se do maksimalnog iznosa 100.000,00 kn. Rok otplate kredita: od 18 do 60 mjeseci. Fiksna kamatna stopa je 8,98% godišnje. EKS iznosi 10,06%, uz rok otplate na 60 mjesečnih rata. Jednokratna naknada za posredovanje iznosi 1,5%. Za sve dodatne informacije molimo obratite se našem Odjelu odnosa s korisnicima na tel. 01/6124 422.

Je li moguća ranija otplata potrošačkog kredita?

Za prijevremenu otplatu odobrenog kredita pošaljite nam vlastoručno potpisanu izjavu da želite otplatiti preostali iznos kredita u cijelosti u prvoj narednoj fakturi. Izjavu nam možete poslati na broj telefaksa 01/6119 351.

Što je revolving kartica?

Revolving ili kreditna kartica je kartica s unaprijed odobrenim iznosom revolving kredita unutar kojeg se korisnik može kreditirati na način da svoju potrošnju u okviru tog odobrenog iznosa plaća u iznosu od 5% mjesečno odnosno najmanje 130 kn, uz obračun kamate na iskorišteni dio revolving kredita. Važno je napomenuti da se kreditiraju samo troškovi roba i usluga učinjeni na prodajnim mjestima. Troškovi upisnine, članarine za osnovnog i dodatnog korisnika, gotovina podignuta na karticu, naknada za podizanje gotovine, revolving i zatezna kamata, trošak opomene te ostale naknade ne kreditiraju se, nego ih je potrebno platiti u cijelosti do dospijeća računa na kojem su prikazani. Revolving način plaćanja omogućuje da se troškovi plaćaju željenom dinamikom, jer je korisnik obvezan platiti samo 5% učinjenih troškova odnosno najmanje 130 kn, a može uplatiti i bilo koji drugi, veći iznos od obaveznog. U tom će se slučaju smanjiti njegovo kreditno zaduženje i povećati iznos za novu potrošnju. Takva je kartica pogodna i za kreditiranje troškova učinjenih u prodajnim mjestima u Hrvatskoj, koja ne nude potrošački kredit ili obročno plaćanje, ali je posebno važno naglasiti pogodnost kod kupovanja u inozemstvu. Potrošnja po kartici je limitirana odobrenim iznosom revolving kredita. Za svaki plaćeni dio glavnice kredita ponovno se povećava kreditni iznos za potrošnju, bez mogućnosti prekoračenja ukupno odobrenog kreditnog limita.

Mogu li zatražiti dostavu svoje MasterCard i/ili Visa kartice u drugu poslovnicu?

Moguće je promijeniti poslovnicu za uručenje vaše MasterCard i/ili Visa kartice. Za promjenu potrebno je otići u poslovnicu PBZ-a gdje želite da vam se kartica ubuduće dostavlja i zatražiti promjenu. Promjenu je potrebno zatražiti posebno za svaku pojedinu karticu.

Mogu li se kartice PBZ Carda koristiti za plaćanja putem PayPal-a?

Korisnici internetskih servisa za plaćanje kao što je PayPal dužni su prije korištenja istih detaljno proučiti i provjeriti sve uvjete te se za sva pitanja i nejasnoće izravno obratiti korisničkoj službi davatelja tih usluga. PBZ i PBZ Card neće se smatrati odgovornima za sve eventualne štete i zlouporabe koje bi korisnici ovih usluga, a koje su rezultat korištenja tih usluga putem PBZ/PBZ Card kartica.

Što znači rezervacija za plaćanje na POS uređaju?

Pojam „rezervacija za plaćanje na POS uređaju" označava plaćanje na uređajima koji nisu u vlasništvu Privredne banke Zagreb. Navedena transakcija se obrađuje i knjiži nakon primitka podataka o transakciji iz mreže vlasnika uređaja te se tada i vidi točno na kom mjestu je napravljena transakcija.

Zašto mi nije odobrena kupnja "Maestro na rate"?

Za detaljnu provjeru mogućnosti kupovine vašom PBZ Maestro karticom na rate kontaktirajte PBZ telefonskim pozivom na besplatni broj Direkcije za kontakte s klijentima: 0800 365 365.

Koje kartice mogu koristiti za internetska plaćanja?

Za internetska plaćanja mogu se koristiti kreditne kartice American Express, MasterCard i Visa brandova, kao i Visa Electron i Visa Business Electron debitne čip kartice vezane uz račune u Privrednoj banci Zagreb.

Što je kontrolni broj kartice i gdje se nalazi?

Kontrolni broj kartice ili Card Verification Data (CVD) je troznamenkasti ili četveroznamenkasti broj otisnut na kreditnoj kartici, koji se ne pohranjuje na magnetskoj traci kartice niti se pojavljuje na računima i potvrdama kod trgovaca. Kontrolni broj služi kao dokaz da fizički posjedujete karticu u trenutku online kupnje i smanjuje mogućnost zlouporabe. Za American Express kreditne kartice izdane od strane PBZ Carda postoji troznamenkasti kontrolni broj CSC (Card Security Code) otisnut na poleđini kartice i četveroznamenkasti kontrolni broj koji se nalazi otisnut na prednjoj strani American Express kartice iznad broja kartice. Za on line plaćanje upisuje se onaj broj koji traži prodajno mjesto. Card Verification Code (CVC2) za MasterCard kartice te Card Verification Value (CVV2) za Visa kartice, otisnuti su u potpisnom polju na poleđini kartice i upisuju se prilikom internetske kupovine.